У метро Києва за 4 млн грн оновлять термінали самообслуговування – техніка не витримує навантажень

Система автоматизованого проїзду, що була інтегрована у столичному метро понад 10 років тому, має певні побічні ефекти. Обладнання виходить з ладу швидше, ніж касири, а термінали самообслуговування вимагають витрат на заміну компонентів і постійне обслуговування. Тепер місту потрібно виділити 4 млн грн на оновлення техніки, що ламається під сильним навантаженням.

Комунальне підприємство “Головний інформаційно-обчислювальний центр” оголосило тендер на оновлення обладнання в програмно-технічних комплексах самообслуговування метрополітену. Це ті самі автомати, де користувачі щодня поповнюють картки або купують одноразові поїздки. Через зростання навантаження після скорочення кількості кас і завершення терміну експлуатації, частина елементів зіпсувалася.

Відповідно до інформації в електронній системі Prozorro, пропозиції до тендеру приймаються до 7 вересня. Оновлення обійдеться міському бюджету в 4 млн грн. До кінця 2025 року переможець тендеру має поставити нові SSD-накопичувачі, материнські плати, модулі пам’яті, блоки живлення, інвертори, а також пристрої, що бачать всі пасажири: купюроприймачі, монетоприймачі, термопринтери для квитанцій, диспенсери карт і NFC-зчитувачі для безконтактної оплати.

Фактично, мова йде про повну модернізацію терміналів – автомати отримають новий “вміст”, що дозволить їм працювати ефективніше і витримувати більше одночасних запитів. Нові купюроприймачі, монетоприймачі і принтери мають забезпечити стабільний прийом готівки та безперебійну видачу квитанцій. Загалом термінали повинні перестати “зависати” під час пікових годин і більш ефективно справлятися зі скупченнями людей.

Закупівля здійснюється в рамках міської програми “Цифровий Київ”. У документах зазначено, що гарантія на більшість компонентів становитиме не менше року, а в разі несправності обладнання його зобов’язані безкоштовно замінити або відремонтувати. Поставка 336 одиниць обладнання має відбутися до кінця 2025 року.

Проблеми метро: варшавські “гуманітарні” вагони непридатні для Києва

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що київський метрополітен і КП “Київпастранс” не дуже ефективно використовують транспорт, отриманий як гуманітарна допомога від європейських партнерів. Так, з 60 вагонів метро, що прибули з Варшави, на лініях працюють лише 20. А з 132 автобусів на маршрутах курсує всього 60 одиниць.

Також ми повідомляли, що в середу, 16 липня 2025 року, сталися збої в роботі підземки. Цього разу – на наземній частині “червоної” лінії. Декілька станцій, “Лісову” та “Чернігівську”, закрили через сильну пожежу, що виникла біля кінцевої станції уздовж Броварського проспекту.