У компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, пояснили, котрим зі своїх клієнтів нараховують за спожиту електроенергію за середньодобовим споживанням і чому саме. Йдеться про тих споживачів, хто лінується передавати вчасно показання електролічильників (або й взагалі не робить цього). Відтак, аби сума у рахунках відповідала фактично спожитому обсягу, клієнтам треба передавати показання у терміни, що встановлені самою компанією.
Компанія-постачальник електроенергії провела “лікнеп” у соцмережах, причому перепостив його навіть офіційний портал КМДА. Там зазначили, що клієнти, котрі щомісяця у встановлені терміни (за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного) передають показання електролічильників, отримують рахунки за фактично спожиту електроенергію. А от тим, хто взагалі не передає показання або передають їх невчасно, суму розраховують за середньодобовим споживанням.
“У цьому місяці (лютий 2025 року – Ред.) період передавання показань стартує 27 лютого і триває до 3 березня. Тобто клієнти YASNO мають 5 днів для передавання показань і отримання рахунків за фактичним споживанням. Оператор системи розподілу ДТЕК “Київські електромережі” передає YASNO обсяги спожитої електроенергії клієнтом (кВт∙год), і YASNO множить цю цифру на тариф (4,32 грн – згідно з постановою КМУ №632 від 31.05.2024). Таким чином, отримана сума з’являється в рахунках, що клієнти отримують від YASNO”, – повідомили у компанії.
Відповідно до дати передавання показань клієнтом, цей розрахунок може відрізнятись. Якщо оператор системи розподілу не отримує показань електролічильника від клієнта впродовж останніх двох днів поточного місяця і перших трьох днів нового, то він розраховує обсяг за середньодобовим споживанням. Але у будь-якому разі YASNO отримує від оператора системи розподілу обсяг спожитої електроенергії клієнтом за місяць та застосовує тариф.
“Досить часто ми отримуємо повідомлення клієнтів про нерозуміння, звідки ж взялась сума до сплати і чому вона така, якщо фактично спожито інший обсяг електроенергії. А все тому, що в основі рахунків за фактично спожиту електроенергію лежить вчасна передача показань. Передавання показань у будь-який інший день або непередавання їх взагалі змінюють формулу розрахунку. Тому і з’являються “незрозумілі” суми в рахунках. Якщо ви досі забуваєте передавати показання вчасно, користуйтесь чатботами YASNO. Вони надсилатимуть сповіщення і нагадуватимуть, що прийшов час для передавання показань”, – цитує міський портал гендиректора YASNO Сергія Коваленка.
Відтак, щоб сума в рахунку за електроенергію відповідала фактично спожитому обсягу, клієнтам варто передавати показання у встановлені терміни. У разі незгоди з виставленими обсягами споживання, додали у КМДА, необхідно звертатись до оператора системи розподілу.
Новий чат-бот і YASNO Mobile: як швидко комунікувати з надавачем послуг і передавати показання
Нагадаємо, про те, що киянам максимально спростили умови для передачі показань будь-яких лічильників, Інформатор повідомив 20 лютого 2025 року. Йдеться не тільки про світло, об’єми споживання якого можна надавати у мобільному застосунку, а й про воду, опалення та газ. При цьому все в одному місці, у кілька кліків та у будь-який час доби.
Також ми розповідали про те, що компанія YASNO запустила новий мобільний застосунок, який доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України. Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.