Напередодні 20 грудня – дати, до якої треба сплатити за спожиту електроенергію, – у компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, нагадали, як діяти киянам, які залишився без світла через борги. Відключення клієнтів-боржників було поновлено з початку 2024 року. А за період дії мораторію на відключення електроенергії тим, хто за неї не сплачує, мешканці Києва накопичили понад 1 млрд грн боргів. Проте процедура відновлення світла наразі є зовсім не складною. Ба більше, для цього можна навіть не виходити з дому, аби відвідати енергоофіс постачальника.
Про це компанія Yasno повідомила на своїй корпоративній сторінці в Facebook. Втім, головною передумовою повернення світла є сплата заборгованості у повному обсязі. У разі, якщо сума велика і немає можливості сплатити її одразу, потрібно звернутися до постачальника та укласти з ним графік реструктуризації й повертати борг частинами – світло при цьому буде повернено одразу.
Аби сплатити борг, можна скористатися зручними онлайн-сервісами, але перед тим потрібно обов’язково перевірити його суму. Це можна зробити в мобільному застосунку або в Особистому каібнеті Yasno. Слатити борг без комісії можна також через онлайн-сервіси компанії: Особистий кабінет, мобільний застосунок, чат-боти у Viber або Telegram. Крім того, розрахуватися можна в онлайн-банкінгах, платіжних терміналах чи відділеннях банків або Укрпошти.
Наступний крок – надіслання постачальнику квитанції про оплату та заяви на відновлення світла. Заяву можна завантажити на сайті Yasno. Її потрібно роздрукувати, заповнити, зробити скан або фото та разом із квитанцією про сплату боргу направити постачальнику одним зі способів:
Для швидкої комунікації через онлайн-сервіси у зверненні обов’язково необхідно вказати контактний номер телефону та електронну адресу та зазначити тему звернення як “Відключення”. Як зазначають у компанії, разом із заявою та квитанцією рекомендовано надати копію паспорту та ІПН власника помешкання, за яким планується відновлення електропостачання – це потрібно для забезпечення правильного відображення даних по кожному споживачу.
Після цього колишньому боржнику надійде окремий рахунок за послуги оператора системи розподілу з відключення та підключення. Його потрібно сплатити та відправити квитанцію назад – за тією ж електронною адресою, з якої отримано листа. Треба звернути увагу, що рахунок має інші реквізити для оплати, які потрібно ввести, і це не ті реквізити, що використовуються для оплати спожитої електроенергії.
Нарешті після отримання цієї квитанції постачальник направляє оператору системи розподілу заявку на відновлення електропостачання. З цього моменту підключення має відбутися протягом 3 робочих днів у Києві та інших містах області та 5 робочих днів у сільській місцевості.
В Yasno розповіли, чи треба передавати показники під час знеструмлень
Як повідомляв Інформатор, передавати показання лічильників потрібно навіть під час відключень світла, аж надто, якщо вони були значними: це допоможе споживачам заощадити на сплаті рахунків. У компанії повідомили, що через відключення споживання в деяких споживачів могло зменшитись. Тому, щоб все було коректно, і домогосподарства не отримували платіжки з нарахуванням середніх витрат на електрику, показання потрібно внести до 3-го числа наступного місяця.
Також ми писали, що компанія YASNO запустила новий мобільний застосунок, який доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України. Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.