У залізничних касах Києва чекати до двох годин, а у залі вже чергують янголи: що відбувається на вокзалі

Вже третій день у Києві на Центральному залізничному вокзалі, буквально, не проштовхнутись. Через кібератаку не працюють сайт і застосунок “Укрзалізниці”: зловмисники “поклали” сервіси онлайн-продажу квитків на потяги. Інформатор довідався, якою є поточна ситуація з очікуванням, і як самі залізничники та кияни згуртувалися, аби скоротити процес і зробити його мінімально обтяжливим для людей.

Скільки чекати у касах Центрального вокзалу

На Центральному вокзалі у Києві багатолюдно, на третій день після “блекауту” залізничної онлайн-системи продажу квитків пасажири навчилися приїздити за квитками о 7-8 годині. Нині у головній будівлі вокзалу працюють майже всі каси – їх 18, є каси “попереднього” продажу (на 20 діб), втім, в “УЗ” кажуть, шо квитки купити можна лише на поточну добу й наступну за нею. Цікаво, що біля “попередніх” кас все одно скупчується по 15-20 людей.

“Хто пам’ятає часи, коли каси були на Південному (сусіднє з Центральним приміщення залізничного вокзалу, через надземний перехід – Ред.), – забувайте, спробувала, там усе закрито”, – пише киянка Оксана Мірошниченко.

В Укрзалізниці стверджують, що час очікування у черзі на найбільших вокзалах становить 10-15 хвилин. Київського це, вочевидь, не стосується – пасажири, яким “пощастило” спланувати подорож таким чином, що вона припала на найближчі дні, проводять у чергах за квитками по дві години. Саме стільки витратила на купівлю квитків медійниця Ірина Андрейців, яка поділилася досвідом у Facebook.

“Майже дві години знадобилось простояти у черзі, щоб купити квиток. Враховуйте цей фактор саме по Києву (з цікавості засікла секундоміром)”, – розповіла Андрейців у дописі.

У самій Укрзалізниці кажуть, що ще продовжують відновлювати онлайн-сервіси після кібератаки. А на фінішну пряму з відновлення ресурсів розраховують вийти “вже у найближчий час”. Біля кас, кажуть, дійсно чергують помічники-вокзальні “янголи”, а на власників паперових квитків, придбаних після 22 березня, чекає комплімент: зможуть безкоштовно перечекати час у платних залах очікування на будь-якому з вокзалів.

“Рекомендуємо пасажирам за можливості приходити за квитками не у пікові години. Найкращий час для купівлі квитків з 09:00 до 11:00 та з 14:30 до 16:30”, – зауважили в дописі УЗ на Facebook.

Що робити, якщо квиток “дуже-дуже треба”, і зараз

Важливо: на Центральному вокзалі є каси, де можна придбати квиток, якщо “дуже-дуже треба”, а потяг відправляється буквально за півгодини (чи ще екстремальніше). Про такі пріоритетні каси потрібно розпитувати тих-таки “янголів”-помічників, що працюють у залі – саме так радять робити подорожуючі.

“Чіпляйтесь у касовому залі до всіх, щоб зорієнтували, у яких касах можна взяти квитки “на зараз”, якщо дуже треба. Теоретично вони десь існують, і це мало б бути очевидно – але на місці вам про це навряд хтось скаже”, – продовжує Оксана Мірошниченко у дописі.

В “УЗ” додають: навіть за умови, що пасажир не встиг придбати квитка, але їхати дійсно потрібно – наприклад, закінчується строк відрядження у військового, чи сталася надзвичайна подія в цивільної людини – їх усе одно можуть взяти на потяг. У такому разі місце пасажирові шукатимуть деінде, а як саме відбудеться сплата за проїзд – не поточнюють.

“Поїзна бригада та начальник поїзда можуть підібрати на борт пасажирів, що потребують термінового виїзду (наприклад військових). Зокрема щойно на даний рейс було посаджено 6 пасажирів”, – відповіли коментарем в “УЗ” пані Мірошниченко (ймовірно, маючи на увазі потяг “Краматорськ-Херсон”, про який писала пасажирка).

За останню добу, зазначимо, в “УЗ” змогли зробити “покращення життя” для мешканців Київщини. Там повідомили, що із низки населених пунктів вже не треба їхати до великих вокзалів, аби придбати квиток, їхні каси на станціях працюють цілодобово. Це стосується таких містечок і населених пунктів:

  • Калинівка
  • Бориспіль
  • Бровари
  • Видубичі
  • Яготин
  • Баришівка
  • Березань
  • Гнівань

Як гуртуються котики-кияни й залізничники

Зауважимо, що “вокзальні помічники-янголи” – не українське ноу-хау, у важкі часи – а такі бувають у кожній великій логістичній галузі, хоча б на свята – такі волонтери залучаються і у американських аеропортах, і на залізничних вокзалах Німеччини чи Франції. Окрім суто практичної допомоги (підказати, де розташована колія №11, чи де у вокзалу східний підземний перехід), вони просто спілкуються з пасажирами – що допомагає їх психологічно розвантажити. Але й воєнні часи скорегували поведінку самих киян.

“Наші люди – котики. За дві години у черзі не помітила жодної агресії чи обурення “поганим УЗ”. Всі втомлені, але з розумінням. Чемненько в чергах. Навіть коли дві людини переді мною зачинили віконце на 10 хвилин перерви, тупо жодного обурення не було. Спокійно чекали”, – додає Ірина Андрейців.

Загалом, спокійний настрій пасажирів відмічають більшість з дописувачів у соцмережах, кому довелося подорожувати останні декілька днів. Сварки, навіть сутички, кажуть, в минулому – нині пасажири воліють підтримувати один одного. Втім, є й такі, хто невдоволений з сервісів, і навіть пасажири, які з подивом дізнаються про поточну ситуацію, лише прибуваючи на вокзал.

“В нас люди розбалувані хорошим сервісом та Укрзалізницею. В Англії вітер подув – все встало. Один раз в день з 7 потягів по моєму маршруту йшов один. Люди чекали годинами на станції, не знаючи, чи буде потяг. І офіційною причиною цього був листопад, я не жартую”, – зауважила у дописі киянка Марія Стрельченко.

При цьому, пише Стрельченко, “УЗ” нормально комунікує ситуацію (пости з коментарями про поточні події/новини з’являються нині на Facebook-сторінці перевізника), потяги відправляються та приходять вчасно. А для військових, які нині є пріоритетними пасажирами, зробили спеціальні канали, аби було простіше купити/здати квитки.

“Люди в коментарях: ах ви такі сякі, час очікування в касу година. Люди, ну камон. Уявіть на якому стресі зараз працюють всі робітники Укрзалізниці. Хочеться їх всіх обійняти”, – додає Стрельченко.

Як у Києві погіршили доступність вокзалу для таксі й автомобілів

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що до Дня закоханих на Південному залізничному вокзалі Києва відкрилася нова інтерактивна інсталяція “Серце України”. З її допомогою кожен охочий може зізнатися в коханні своїй половинці, або й рідному місту. У локації є ще одна цікава “фішка”: від кожного зізнання прискорюється інтерактивне сердцебиття.

А ще у жовтні 2024-го ми розповідали, що на Вокзальній площі у Києві кардинально змінили організацію руху транспорту. Потоки розподілили так, що найближче під’їжджати до вокзалу зможуть лише автобуси й тролейбуси. Але прибрали й можливість паркування обабіч вул. Петлюри, навіщось “намалювавши” там велодоріжку. Це розлютило киян: у соцмережах скаржаться на те, що ще не бачили жодного велосипедиста з чемоданом, який поспішав би на потяг.

Джерело