У компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, підбили не найрадісніші підсумки 2024 року. Мова йде про тих, хто не поспішає сплачувати за отримані послуги, а це чверть від усіх клієнтів компанії. “Спільними зусиллями” мешканці столиці накопичили у 2024 році вражаючу суму в майже пів мільярда гривень.
Про це компанія Yasno повідомила на своїй корпоративній сторінці у Facebook, зазначивши, що обсяг заборгованості наразі становить 490 млн грн. Було б ще більше, якби найзавзятіших боржників не відключали. Але дія мораторію на відключення електроенергії тим, хто за неї не сплачує, закінчилася наприкінці 2023-го, тож, впродовж 2024-го довелося застосовувати крайні заходи.
І це працює: за статистикою Yasno, після відключень кияни за рік сплатили 160 млн грн боргу. І ще 33 млн грн їм довелося віддати за роботи з відключення та зворотного підключення. До речі, вартість цих послуг обраховує оператор системи розподілу, який безпосередньо виконує технічні роботи.
Загалом за рік постачальник передав оператору системи розподілу десятки тисяч заявок щодо відключення споживачів, які не сплачують за світло. Це 27% від загальної кількості клієнтів, чиє середнє споживання електроенергії становить 187 кВт/год, а середній чек заборгованості – 756 грн, і, зважаючи на нинішню вартість електроенергії, сума просто смішна. Проте у коментарях під дописом кияни повідомляють, що переліки боржників висять в елітних ЖК, де мешкають заможні люди, які мають насправді вражаючі цифри заборгованості близько 80 тис грн.
Як киянам повернути світло, відключене за борги
Інформатор розповідав, як діяти тим, хто залишився без світла не через стабілізаційні відключення, а через борги. Головною передумовою повернення світла є сплата заборгованості у повному обсязі. Якщо сума занадто велика, потрібно звернутися до постачальника та укласти з ним графік реструктуризації й повертати борг частинами.
Наступний крок – надіслання постачальнику квитанції про оплату та заяви на відновлення світла. Заяву можна завантажити на сайті Yasno. Її потрібно роздрукувати, заповнити, зробити скан або фото та разом із квитанцією про сплату боргу направити постачальнику.
Коли боржнику надійде окремий рахунок за послуги оператора системи розподілу з відключення та підключення, його потрібно сплатити та відправити квитанцію назад. Після отримання постачальник направляє оператору системи розподілу заявку на відновлення електропостачання. З цього моменту підключення має відбутися протягом 3 робочих днів у Києві та інших містах області та 5 робочих днів у сільській місцевості.
Також ми розповідали про необхідність передавати показники лічильника навіть під час знеструмлень. І аж надто, якщо вони були значними: це допоможе споживачам заощадити на сплаті рахунків. У компанії повідомили, що через відключення споживання в деяких споживачів могло зменшитись. Тому, щоб все було коректно, і домогосподарства не отримували платіжки з нарахуванням середніх витрат на електрику, показання потрібно внести до 3-го числа наступного місяця.