Обіцянка, яку знову потрібно перевіряти на міцність — саме так виглядає заява Віталія Кличка про відкриття станції Сирецько-Печерської лінії Київського метрополітену в напрямку Виноградаря. Попередні терміни будівництва “зеленої гілки”, озвучені “до Дня Києва” у травні, запевняли мешканців, що станції “Мостицька” та “Проспект Правди” буде здано впродовж двох років. Нині ж звучать нові, ще більш амбітні терміни.
На засіданні Київради 9 жовтня мер столиці Віталій Кличко озвучив оновлену обіцянку щодо запуску метро на Виноградар. Він заявив, що як мінімум одна станція Сирецько-Печерської лінії може запрацювати вже у 2026 році. Міський голова також підкреслив, що особисто контролює прогрес робіт і регулярно відвідує будівництво.
“Я особисто в курсі справ, кілька разів був на будівництві. Роботи ведуться досить швидко, і, сподіваюся, у нас не буде непередбачуваних обставин, і в наступному році як мінімум одна станція метро на Виноградар вже буде готова”, – заявив Кличко.
Таким чином, оголошений раніше термін значно змінився — в травні говорили про те, що мешканці Виноградаря зможуть користуватися підземкою у 2027 році. Але мер стверджує, що роботи йдуть за графіком, а їхнє фінансування до кінця 2025 року вже включено в бюджет. Проте залишається питання, що станеться з фінансуванням на 2026 рік, і чи не стане його нестача саме тією “форс-мажорною обставиною”, що викликає затримку.
Нагадаємо, навесні Кличко обіцяв інше: він стверджував, що до 2027 року будуть здані одразу дві станції – “Мостицька” та “Проспект Правди”. Однак його оптимізм тоді викликав певні сумніви в Київраді: голова бюджетної комісії Андрій Вітренко публічно заявив, що в столичному бюджеті немає достатніх коштів для такого масштабного проєкту. Як він зазначив, загальна кошторисна вартість добудови метро на Виноградар перевищує 24 млрд грн, а на 2025 рік передбачено лише 1,7 мільярда. Жодних угод із міжнародними фінансовими установами для допомоги місту не укладено.
Що цікаво, у програмі соціально-економічного розвитку Києва також вказується зовсім інша дата – грудень 2028 року. Це й є офіційно затверджений термін запуску станцій, до якого депутати апелюють. Якщо ж нова обіцянка Кличка справді стане реальністю, це буде значний досягнення, але чи так буде насправді — дізнаємося в найближчому майбутньому.
Будівництво метро викликає в киян деякі незручності
Нагадаємо, у квітні 2025-го йшлося про те, що мешканці Києва зіткнуться з певними незручностями через будівництво метро на Виноградар, ніж очікувалося раніше. На багатьох ділянках виникла необхідність перенесення водопроводу, каналізації, електромереж і газових комунікацій.
Також повідомлялося, що КП “Київський метрополітен” витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено вимогою перенесення високовольтних ліній електропередач на території, де планується нова станція метро “Проспект Правди”, що входить до складу будівництва ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену.