Затори, Кличко – красунчик, S.T.A.L.K.E.R.2 і ще раз затори: діалоги з автобуса, що їде Подільським мостом

Разом з відкриттям руху транспорту Подільсько-Воскресенським мостовим переходом було запущено і два нових автобусних маршрути. Мова про №110, що веде з вул. Милославської на самому краєчку Троєщини до площі Українських Героїв у середмісті, а також №112 – сполучає Воскресенку з Лук’янівкою. Інформатор проїхав у одному з цих автобусів та послухав, про що розмовляють його пасажири. Звісно, усі діалоги крутяться навколо мосту.

Наполовину повний чи пустий: діалектика київських оптимістів

Для “тест-драйву” ми обрали автобусний маршрут №112, що веде від житлового масиву “Воскресенка” у Дніпровському районі (вул. Івана Микитенка) до столичної Лук’янівки. Своє дослідження ми вирішили провести зранку у будній день – так простіше з’ясувати, з кого нині складається контингент пасажирів. І, на наше здивування, автобус був заповнений десь наполовину.

Пасажири зайняли три чверті з усіх сидячих місць, ще з дюжину людей вирішили постояти: так краще видно, що відбувається навкруги. Відтак, нині автобуси, запущені нововідкритим мостом, можна назвати, радше, “екскурсійними”. А у самому Київпастрансі ж поки досліджують ці маршрути на предмет перспективності – якщо вони користуватимуться попитом, – то будуть затверджені офіційно.

Приблизно дві третини з усіх пасажирів – літні люди, або ті, хто їхав з пізнавальною метою. У куточку примостилися декілька підлітків шкільного віку (сподіваємося, на “екскурсію” вони вирушили не за рахунок навчальних годин), було й декілька пасажирів та пасажирок із заклопотаним видом. Останні явно поспішали у справах чи на роботу, і вирішили перевірити, чи придатний для таких поїздок новий транспорт.

Віднині й довіку нарікли Подільським мостом

Школярі згуртувалася біля вікна: їхній діалог точився, переважно, навколо гри S.T.A.L.K.E.R. 2, що днями побачила, нарешті, світ. Трохи менше, але також жваво, обговорювали бойові звитяги і хід боїв на східному й південному напрямках. А от літні пасажири дозволили собі значно цікавіші теми – для початку, як саме тепер будуть звати новий міст.

“Він же Подільсько-Воскресенський, ніби. Хіба не так?” – здивовано повела бровою жіночка у хустинці, кокетливо підгорнутій над бровами.

“Ну, наче так. Хоча він же ніби Труханівський, бо йде через острів”, – додала її сусідка.

“Чому ж тоді той, колишній Московський, – не Труханівський. Він також йде островом. Я чув, що відтепер міст називатимуть Подільським – це буцімто тепер буде основна назва”, – вступив у дискусію кремезний пенсіонер у напівпальто, що сидів неподалік.

Пенсіонери та школярі – основний контингент нових маршрутів через Подільський міст. Тим часом, у тунелі ще тривають роботи

Зазначимо, що офіційною назвою на даний момент є “Подільсько-Воскресенський мостовий перехід” – так його кличуть у документах, наприклад, щодо тендерних закупівель. Але ця назва задовга, і згодом її, напевно, замінять на більш милозвучну. Міський голова, Віталій Кличко, вже застосував скорочений варіант: у своєму “святковому” дописі до відкриття він назвав об’єкт “Подільським мостовим переходом”. Саме так, напевно, його зватимуть і надалі, щоправда, скоротивши останню частину до лаконічного “міст”.

“А Кличко? Ну красунчик же. Скільки грошей розікрали на мосту. Правильно його лають”, – долетіло звідкілясь з задньої частини салона.

“О, так! Так! І навіть не приїхав, аби людям в очі подивитися”, – підхопилася пані у кокетливій хустці, зробивши таке саме спостереження, що й Інформатор у день відкриття.

“Та то він не хотів позувати на фоні корків. Бачте, оно вже збирається тягнучка, зараз отак і стоятимем до самого мосту”, – знизав плечима кремезний.

Проблеми саморегуляції дорожнього трафіку

Автобус і вправду знизив швидкість, а тоді – став їхати зовсім повільно. З високого лобового скла було видно довгеньку лінію автівок, що вишикувалися в одну смугу вулицею Павла Вершигори – уздовж трамвайних колій. Дві чи три автівки вискочили просто на рейки і погнали, порушуючи правила, до мосту – втім, вже за декілька десятків метрів почали “сигналити” поворотниками і проситись назад, до черги: попереду заблимали маячки поліцейського авта.

Хоч зі сторони може здатися, що міст стоїть у одному величезному заторі, на самому полотні споруди транспорт їде більш-менш вільно - нам навіть вдалося сфотографувати геть вільну від автівок дорогу
Хоч зі сторони може здатися, що міст стоїть у одному величезному заторі, на самому полотні споруди транспорт їде більш-менш вільно – нам навіть вдалося сфотографувати геть вільну від автівок дорогу

“А уявляєте, що буде, як вони почнуть пускати фури на міст? Ото буде стойбище. Ані продихнути, ані проїхати”, – долучився до дискусії куций дядько у кепці й окулярах.

“Та не будуть пускати вантажні, не вигадуйте. Їм ще не хватало цей міст занапастити, його ж щойно відкрили. Он бачте, намагаються навіть не перекривать його в тривогу, аби дати хоча б комусь виїхати на правий (берег)”, – трохи невпевнено почала “хустинка”, поглядаючи на екран мобільного – невже саме зараз доведеться перевірити теорію про “не-перекриття” мосту під час тривог.

Цього разу, втім, пощастило: Шахеди Київ оминали. Але додамо, що військова адміністрація міста дійсно ще не перекривала Подільський міст (назвемо вже його, зрештою, як більшість киян) під час тривог, напевно, не вбачаючи у цьому потреби для оборонних цілей.

Автобус, тим часом, вигулькнув на саме полотно мосту. Там рухався вже жвавіше, вдалося навіть набрати швидкість повноцінно – дорога стала вільнішою. Але воля тривала недовго: ближче до з’їзду на правому березі автівки скупчилися у обох смугах і почали тулитися одна до одної. Та й сам з’їзд вів, власне, на Набережно-Рибальську, де й без нового мосту зазвичай автівки тягнуться навіть не у “пікові” години.

“Ну, все, дівчата. Екскурсію я провів, більше тут їздити не буду. Діти казали, що через цей міст переїхати – як два рази впасти. А на ділі тут все щільно стоїть, так само, як і на Північному”, – задумливо дивлячись вдалечінь, промовив кремезний чоловік.

З'їзд на правий берег виводить на Набережно-Рибальську - вулицю, що і без мосту була щільно завантажена трафіком
З’їзд на правий берег виводить на Набережно-Рибальську – вулицю, що і без мосту була щільно завантажена трафіком

Додамо трохи спостережень від себе. Маршрути автобусів доки є нестабільними. Якщо на звичайних мостах пасажири вже призвичаїлись до поведінки водіїв і склали враження про те, скільки часу доведеться витратити на подорож через Дніпро, то Подільським мостом транспорт рухається у “тестовому” режимі.

Навіть якщо зараз міст не надто завантажений, маршрути ним досліджує все більше водіїв з Троєщини, Воскресенки і Райдужного. Відтак, щільність корків буде з часом лише збільшуватись. Аж надто через те, що самі заїзди на міст зроблені під невеличкий потік транспорту: однієї смуги на заїзд і стільки ж – на з’їзд з мосту явно недостатньо для його повноцінного завантаження.

Чому міст поїхав без Кличка і як сталося, що на ньому немає виділених автобусних смуг

Нагадаємо, Інформатор вже писав про те, що з 1 грудня у столиці запустили автомобільний рух Подільським мостовим переходом: по ньому поїдуть вже три автобусні маршрути, буде й нова трамвайна зупинка біля заїздів на нього. Але є й мінуси, і вони досить суттєві. Так, на мосту не буде (і не може бути через обмеженість руху) виділеної автобусної смуги. Також немає окремої інфраструктури для велосипедів.

Також ми розповіли, чому Віталій Кличко несподівано проігнорував таку магістральну подію, що могла б додати балів до його передвиборчої скриньки, як відкриття Подільського мосту. Зовсім без мера, звісно, не обійшлося: він відрядив на міст своїх VIP-агітаторів, а у Facebook пройшов “хіт-парад” ботоферм, ймовірно, пов’язаних з його політсилою. Але тенденція цікава – її ми й дослідили.

Джерело