Жодної гривні: Ткаченко звинуватив міську владу в саботажі захисту киян

Понад три з половиною роки війни минули, але у Києві досі немає жодного модульного укриття на вулицях. В той час як інші міста активно розширюють мережу захисних споруд, столиця стикається з проблемою відсутності державних будівельних норм. Тимур Ткаченко, голова КМВА, обіцяє вирішити це питання, пропонуючи новий підхід для захисту мешканців, проте реакція на цю ініціативу виявилася неоднозначною.

Тимур Ткаченко оголосив про намір запровадити модульні укриття у столиці і винести це питання на розгляд Ради оборони Києва через свою сторінку у Facebook. Він зазначив, що за більше ніж три роки війни у Києві не з’явилося жодного такого укриття, хоча в інших містах, таких як Дніпро, Харків, Миколаїв, Одеса та Херсон, бетонні модулі успішно використовуються для захисту населення.

“Жодної гривні, жодного кроку назустріч киянам. Натомість – мільйони на скляні зупинкові комплекси. Я виношу для розгляду на Раді оборони Києва питання облаштування модульних укриттів в столиці. І, відповідно, фінансування цього проєкту коштом громади”, – зазначив Ткаченко.

Обговорення про бетонні укриття, які встановлюють в інших містах на людних зупинках і перехрестях, тривають у Києві вже щонайменше два роки. Останніми новинами були аргументи міської влади про формальні обмеження. Влітку 2023 року Віталій Кличко заявив, що проблема полягає в недостатності державних будівельних норм. З тих пір ситуація не змінилася, і сховища на зупинках досі не з’явилися.

“Не можна просто поставити конструкцію і назвати її укриттям – потім, не дай Бог, можуть загинути люди, і виникнуть питання – чому”, – повідомляв Кличко у інтерв’ю виданню “Лівий берег” у липні 2023 року.

Пропозиція КМВА щодо модульних укриттів викликала жваву дискусію. Прихильники вважають, що це позитивний крок, який може забезпечити хоча б мінімальний захист на вулицях. Проте багато критиків вважають, що такі укриття створюють лише ілюзію безпеки і не мають сенсу у містах, віддалених від фронту, вважаючи за краще витрачати гроші на повноцінні укриття.

Ситуація з укриттями стала ще більш нагальною після масованих атак на Київ 17 та 23 червня. Мешканці почали активно звертатися до КМВА з вимогами не лише закінчити інформаційні кампанії, але й створити укриття у районах, де їх бракує. Люди скаржаться на закриті підвали, відсутність указівників та нерозв’язану проблему доступу до захисту.

Міська влада намагається діяти: 25 червня КМДА звернулася до власників підземних паркінгів, закликаючи їх подати заявки на перевірку їхніх приміщень для можливого перетворення на захисні споруди. В Києві наразі налічується 461 підземна стоянка, з яких більшість уже внесено на мапу, але місто не може включити паркінги без згоди власників, тому чимало з них залишаються недоступними.

Отже, на фоні політичних суперечок між КМДА і КМВА мешканці столиці залишаються заручниками формальностей. Вулиці Києва, транспортні зупинки і райони без сховищ продовжують залишатися без елементарного захисту. І навіть якщо пропозицію Ткаченка підтримає Рада оборони, реальні зміни не відбудуться в найближчий час, оскільки для створення необхідної кількості модульних укриттів спочатку потрібно знайти фінансування.

Кияни звернулися до Ткаченка з питанням, де шукати укриття в умовах їхньої відсутності

Нагадаємо, Інформатор повідомляв про те, як після чергових масованих повітряних атак 17 та 23 червня мешканці столиці залишають звернення до Тимура Ткаченка у соцмережах. Він ще на початку 2025 року обіцяв зробити укриття одним із своїх головних пріоритетів, та водночас критикував міську владу за затягування. Наразі кияни отримують лише інформаційні кампанії, які, як зазначають жителі, є недостатніми — у час війни важливо не лише мати гасла, а й мати укриття, які функціонують.

Ми також повідомляли про плани евакуації автомобілів, які неналежно припарковані, із вулиць і внутрішньоквартальних проїздів. Власники таких авто отримують попередження від районної адміністрації з контактними даними і поясненням, що машина буде евакуйована, якщо її власник не відреагує. У документі уточнюється, які саме автівки вважаються покинутими, але не всі автомобілі, чиї власники отримали інформацію, відповідають критеріям.