Лише третина киян, опитаних Інформатором, підтримує ідею залишити швидкісний режим у столиці на рівні 50 км/год. Ще понад половина вимагає підвищення швидкості на визначених ділянках вулиць до звичних для водіїв 80 км/год. А кожен десятий або не має власної думки з цього приводу, бо їздить містом на метро чи трамваях, або й виступає за розвиток мікромобільного транспорту – самокатів та електровелосипедів.
Такими є результати опитування про те, чи варто залишити швидкісний режим у Києві на “зимовому” рівні 50 км/год, чи все ж варто було, як завжди, підвищити швидкість руху автівок до 80 км/год на визначених десяти ділянках руху. Зауважимо, що міська влада у Києві вирішила питання компромісом: на частині ділянок швидкість знижено, решта ж залишилася, як і минулоріч, без змін.
Опитування проводило видання Інформатор на своєму київському домені, воно тривало понад місяць, а участь взяла сотня мешканців Києва. Ми запитували в них, чи варто залишити швидкісний режим у місті на “зимовому” рівні у 50 км/год, чи, як завжди, підвищити її навесні до 80 км/год. Так, найбільше з наших респондентів, 36% обрали варіант “слід підвищити, бо йдеться про найголовніші вулиці та шосе“. Ще 28% відповіли “слід підвищити, бо інакше їздити автівкою буде складніше” – тобто, швидкість пересування конкретними транспортними артеріями вплине на загальну швидкість потоку автівок у столиці.
Кожен четвертий респондент, загалом 25% з наших читачів, обрали варіант “лишити “зимову” швидкість” з міркування безпеки для самих водіїв. Крім того, 7% опитаних проголосували за швидкість у 50 км/год, аби самокати й велосипеди могли безперешкодно виїздити на великі транспортні магістралі Києва. Зрештою, 4% респондентів не мають своєї думки з приводу швидкісного режиму, бо пересуваються іншими видами транспорту – наприклад, на метро.
Як активісти зверталися до Ткаченка про пониження швидкості, і що вирішила міська влада у підсумку
Нагадаємо, у березні 2025 року Інформатор писав про те, що у Києві одразу сім громадських організацій об’єднали зусилля, аби не допустити сезонного підвищення швидкісного режиму на низці ділянок вулиць міста. По допомогу звернулися до голови КМВА Тимура Ткаченка: просили, аби він провів робочу нараду з Дептрансом КМДА, Управлінням патрульної поліції столиці й скасував підвищення швидкості.
Крім того, ми розповідали, що 2025 року у Києві переглянули перелік ділянок, на яких дозволяється швидкість руху транспорту до 80 км/годину. Кияни, які активно підтримували петицію щодо заборони сезонного підвищення швидкості, мають бути частково задоволені. Не всі небезпечні ділянки були “скасовані”, втім, загалом їх залишилося лише 4 з 17.