Влада Києва готується підвищити тарифи на проїзд у громадському транспорті. Це, за попередніми даними, стало наслідком вилучення Верховною Радою 8 млрд грн з бюджету столиці. Так, Департамент фінансів КМДА повідомляє про серйозні ризики для фінансування основних напрямків міського господарства, зокрема, утримання низьких тарифів на перевезення пасажирів.
Депутат Верховної Ради Олексій Гончаренко оприлюднив відповідний документ у соцмережах. Це детальна записка від керівника Департаменту фінансів КМДА, Володимира Репіка, до міського голови. У ній зазначається, що недоотримання доходів бюджету Києва на суму 8 млрд гривень у 2025 році призведе до ризиків фінансування важливих напрямків міського господарства, зокрема, і підтримання тарифів на перевезення пасажирів у громадському транспорті на довоєнному рівні.
Головний фінансист КМДА просить Віталія Кличка доручити департаментам транспортної інфраструктури та економіки обдумати “можливість запровадження нової тарифної моделі” в міському транспорті на середньострокову перспективу. Також пропонується переглянути поточні тарифи, “з урахуванням змін, що відбулися з 2020 року”.
У своєму дописі нардеп Гончаренко вже прогнозує швидкий ріст вартості проїзду в метро та наземному салоні. Він зазначає, що причиною цього є рішення парламенту про вилучення з бюджету Києва 10% від податку на прибуток, який зазвичай надходить до столичної казни.
“У Києві зросте ціна на громадський транспорт, оскільки Офіс вилучив 8 млрд грн на премії чиновникам. Ось документ Департаменту фінансів КМДА, у якому чітко вказано: ці кошти мали йти на транспорт, дороги, школи, лікарні. Ці гроші Банкова вкрала у киян. Київ не має змоги підтримувати старі тарифи на проїзд через бюджетну дірку, створену “слугами”, – пояснив депутат.
На даний момент у Києві вартість проїзду у комунальному транспорті (автобус, трамвай, тролейбус, метро, фунікулер) складає 8 гривень за одну поїздку. Для власників “Карти киянина” вартість становить ще нижчу ціну – 6,5 грн у наземному транспорті. Тарифи у Києві востаннє переглядали п’ять років тому, у 2020 році. Відтоді міський голова неодноразово запевняв, що тарифи для жителів не переглядатимуться до завершення війни — у цьому, за словами Кличка, є соціальний аспект міського транспорту.
Вартість однієї поїздки має зрости до 24-25 гривень: що говорили у КМДА
Нагадаємо, “Інформатор” писав про те, що дискусія щодо вилучення з бюджету Києва 8 млрд грн розпочалася в липні 2025 року. Йдеться про 10% від податку на прибуток, який зазвичай спрямовується до столиці — цю ідею забрати кошти в міській владі сприймають як новий етап атаки на місцеве самоврядування. Самі “Слуги” (автори проєкту) й пов’язані з ними депутати аргументували, що ці кошти підуть на оборону столиці, зокрема, на розгортання системи ППО, яку, нібито, Віталій Кличко не бажає фінансувати з бюджету.
Востаннє у КМДА піднімали питання підвищення тарифів на міський громадський транспорт рік тому, у серпні 2024-го. Тоді очільник профільного департаменту КМДА Руслан Кандибор називав конкретні числа: тариф мав зрости з 6,5 грн (для киян з “Карткою киянина”) та 8 грн (для гостей міста) до 24-25 грн за поїздку. Він стверджував, що цього вистачить і на добудову зеленої гілки метро на Виноградар, і на оновлення самого транспорту.