У Київраді підготували стратегію прибутку від станцій прокату електровелосипедів і самокатів.

Київрада готує зміни до ухваленого у 2024 році Положення, яке регулює розміщення тимчасових споруд в столиці. Це стосується кіосків, МАФів, засобів пересувної торгівлі і зарядних станцій для електромобілів, а також – що особливо важливо – пунктів прокату електротранспорту, серед яких і велосипеди. Ці пункти було включено до переліку об’єктів, які можуть знаходитись на орендованих елементах благоустрою.

Відповідний проєкт рішення, здійснений 31 жовтня 2025 року, надійшов на розгляд постійних комісій Київради. Суб’єктом подання став Департамент територіального контролю Київської міської державної адміністрації (КМДА). Перед розглядом у сесійній залі проєкт повинен пройти через п’ять комісій Київради.

Цей документ передбачає зміни до кількох рішень Київради, включаючи Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд різного призначення. До переліку об’єктів, що можуть бути розміщені на орендованих елементах благоустрою, додали також пункти прокату вело- та електротранспорту.

Згідно з проєктом, міська влада матиме можливість визначати місця для встановлення цих пунктів з урахуванням пропозицій КП “Київтранспарксервіс”. Конкурси на передачу в оренду елементів благоустрою для облаштування таких пунктів буде проводити те ж КП “Київ Прозоро”. Це підприємство, нагадаємо, також проводить конкурси для всіх інших видів торговельних споруд у системі Prozorro.

Документ також передбачає передачу на баланс КП “Київтранспарксервіс” елементів благоустрою, де облаштовуватимуться станції зарядки електромобілів. Проте це не всі нововведення: проєкт затверджує й граничні параметри торговельних споруд, їхні характеристики і т.д. Окрім цього, прописані зміни до процедури розміщення цих споруд.

У пояснювальній записці зазначається, що метою ухвалення цього документу є врегулювання правових аспектів щодо пунктів прокату велотранспорту і електротранспорту. Також піднімається питання необхідності затвердження Київрадою граничних параметрів тимчасових споруд, зміни переліку цільових призначень для використання окремих елементів благоустрою відповідно до сучасних потреб.

Перегляд правил паркування електротранспорту у контексті “безбар’єрності”

Слід зазначити, що в Києві нарешті почали розробку єдиних правил паркування електричних байків та самокатів. Розробити такі правила для всіх операторів ринку обіцяли ще навесні 2025 року, проте реальна робоча група була створена лише нещодавно. Очолить її заступник Кличка з транспортних питань Костянтин Усов, який зайняв цю посаду після відставки директора Дептранса Руслана Кандибора.

Крім того, у Києві запустили прокат нового екологічного транспорту – електровелосипедів від компанії “Зелектра”, яка вже відома своїми електросамокатами та електроскутерами. Сервіс оренди працює на основі шерінгової моделі: необхідно завантажити додаток, додати банківську картку, вибрати транспортний засіб і їхати. У додатку видно місця розташування електровелосипедів.