Як ФОПу підтвердити свій страховий стаж, пояснює Пенсійний фонд

Оцифровка періодів трудової та підприємницької діяльності полягає в переведенні паперових документів в електронний формат, що забезпечує надійне зберігання інформації, знижуючи ризик втрати або пошкодження паперових матеріалів. Цей процес сприяє автоматизації нарахування пенсій, соціальних виплат та спрощує кадрові процедури. Про це повідомляє Пенсійний фонд України.

Електронна трудова книжка формується Пенсійним фондом на основі звітності, яку подають роботодавці, а також через оцифрування паперових документів. Це актуально також для фізичних осіб-підприємців, оскільки електронна трудова книжка може спростити підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат.

Згідно з Порядком підтвердження трудового стажу для призначення пенсій при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637, а також Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності до 01.01.2004 підтверджується, зокрема:

При загальній системі оподаткування:

  • документами, що підтверджують сплату страхових внесків: платіжні доручення, квитанції банків, документи про поштовий переказ, довідки Пенсійного фонду України щодо сплати страхових внесків.

При спрощеній системі оподаткування:

  • свідоцтвом про сплату єдиного податку (до 01.01.2004);
  • спеціальним торговим патентом (до 01.01.2004);
  • патентом на сплату фіксованого податку на доходи фізичних осіб (до 01.01.2004);
  • документами про сплату єдиного податку (платіжні доручення, квитанції тощо) або довідками Пенсійного фонду;
  • довідками про реєстрацію особи як суб’єкта підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування.

Періоди здійснення підприємницької діяльності після 01.01.2004 зараховуються до страхового стажу на підставі даних персоніфікованого обліку.
Відомості про ці періоди можна подати через вебпортал Пенсійного фонду України.

Для цього потрібно:

  • зібрати та підготувати скановані копії відповідних документів – витяг з реєстрації підприємця (свідоцтво про сплату єдиного податку, торговий патент), документи про сплату страхових внесків (платіжні доручення, квитанції тощо) або документи про сплату єдиного або фіксованого податку;
  • авторизуватися на вебпорталі за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
    у розділі “Комунікації з ПФУ”, обрати пункт “Відомості про трудові відносини”;
  • додати заздалегідь підготовлені скановані копії документів, підтвердити згоду на обробку персональних даних, підписати звернення КЕП та натиснути “Відправити до ПФУ”.

Разом з документами про періоди підприємницької діяльності можливе подання сканованих копій інших документів, що підтверджують стаж, таких як: документи про освіту, свідоцтво про народження дитини, військовий квиток, трудова книжка (якщо є). Результат обробки звернення можна переглянути у вкладці “Мої звернення”.

Як відзначав Інформатор, витяг з реєстру застрахованих осіб являє собою індивідуальні відомості про застраховану особу, які можна отримати як у паперовій формі, звернувшись до сервісного центру, так і в електронному вигляді через вебпортал електронних послуг. У розділі “Мої звернення” з’явиться запис зі статусом “Виконано”, сформований документ у PDF форматі можна буде зберегти на електронний пристрій або роздрукувати.