До Подільського депо столиці повернувся унікальний ретро-трамвай М2-М “1892” після завершення першого етапу реконструкції. Він кілька місяців пробув у Дарницькому депо, де справжні майстри своєї справи надали йому можливість на друге життя. Повну реставрацію вагона, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планується завершити до весни 2026 року. А поки заплановані літні екскурсії ретро-трамваєм на лівому березі столиці.
Про повернення синього вагона з номером 1892 оголосила Київська транспортна спільнота “КТС”. Це дійсно важлива подія, оскільки ретро-трамвай не працював понад 10 років, і протягом цього часу у Києві не було жодного трамвайного раритету, який би залишався “на ходу”. Попит на екскурсії синім трамваєм, поки він ще був “живим”, був надзвичайно високим.
Нагадаємо, ретро-трамвай “1892″ є копією оригінального першого трамвая, який відкривав рух у Києві 133 роки тому. Сам вагон має свою історію з 1907 року, коли він був трамваєм “Sanok type 100”, що курсував Львовом. Він потрапив до Києва у 1980-х як історичний експонат, а в 1988 році фахівці Київського заводу електротранспорту надали йому другий шанс на життя, і в тому ж році він вперше виїхав на екскурсії як історичний об’єкт.
Ретро-трамвай успішно працював майже 20 років, а в 2006 році його відремонтували за рахунок ентузіастів транспорту. Це дало змогу киянам користуватися ним до 2012 року. Однак з того часу Київпастранс “не доходив рук” до 2025 року, поки Дарницьке депо не взялося за його реставрацію.
У межах першого етапу реставраційних робіт фахівці відновили ходову частину, відремонтували трамвайний візок, а також виконали певні оздоблювальні роботи в салоні. Повну реставрацію вагона, з точним відтворенням його історичного вигляду 1892 року, планують завершити до весни 2026 року. А поки пропонуються екскурсії маршрутом від станції метро “Лісова” до Музею міського електротранспорту.
Як виглядає остання “жива” Škoda 9Tr22 на ім’я “Аврора” і які рекорди ставлять київські трамваї
Нещодавно Інформатор повідомляв, що у мережі продемонстрували останній “живий” екземпляр тролейбуса Škoda 9Tr22, що експлуатуються у Києві. Ця машина, якій вже майже півстоліття, з початку дев’яностих років буксирує інші тролейбуси територією Куренівського депо. Раніше вона обслуговувала маршрут №2, красуючись у жовто-блакитній “лівреї”, а нині – пережила усіх інших “братів”, які пішли на металобрухт.
Також ми писали про рекорд київського трамвая К-1М8, що був розроблений підприємством “Татра-Юг”. Він штовхав перед собою два інших трамваї – KT3-UA “Кобра” та звичайний Tatra T3. Загальна вага рухомого складу, що тягнув трамвай, склала 53 тони. Це є рекордом не лише для Києва, але й для всієї України, оскільки зчеплений трамвай штовхав чотири інші вагони.