Комунальні служби допустили кумедну помилку, створюючи інклюзивну зону на тротуарі Бесарабської площі, розташованій поряд із однойменним ринком у Печерському районі Києва. Працівники поклали рельєфне покриття для людей з обмеженим зором, після чого встановили дорожні знаки прямо посередині цієї доріжки. Це може бути небезпечно для киян, які використовуватимуть рельєфну зону, адже слабозрячі можуть не помітити знаків і травмуватися, покладаючись на комунальників.
Світлини новоствореної пішохідної зони Бесарабської площі поряд з рестораном ChaCha опублікував у Facebook політолог-міжнародник Олег Саакян. Він поставив питання: чи дійсно таке рішення є правильним для інклюзивних пішохідних шляхів.
“Моє внутрішнє чуття і логіка підказують, що це абсолютно неетично. Я маю на увазі стовп посеред рельєфного покриття”, – зазначив Саакян у своєму дописі.
Справді, працівники встановили два дорожні знаки прямо на рельєфній плитці, що позначає доріжку для слабозрячих. Один знак вказує на закінчення велосипедної доріжки, інший – попереджає про можливий виїзд велосипедистів на проїжджу частину. Цікаво, що саме в цьому місці дорога звужується, і перед виїздом на Хрещатик з Бесарабської площі постійно утворюються затори, тому велосипедна доріжка лише ускладнювала б ситуацію з дорожнім рухом.
Чий конкретно формалістичний підхід призвів до такої курйозної ситуації – працівників, що вкладали плитку, дорожньої служби “Центру організації дорожнього руху” (саме “на ньому” покладено встановлення нових дорожніх знаків у столиці) чи розробників нового інклюзивного маршруту – наразі невідомо. Якщо слабозрячі кияни та гості столиці користуватимуться новою доріжкою, можна бути впевненим, що травм не уникнути: на перший знак, що свідчить про завершення веломаршруту, сміливо можна вішати напис “місце для удару головою”.
Як у Києві відновили перехід “імені Паніковського” та почали встановлювати сенсорні кнопки на світлофорах
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв про те, що у Києві відкрили новий наземний перехід на перетині центральних вулиць, Хрещатика й Прорізної, біля станції метро “Хрещатик”. Він дублює підземний перехід, який там розташований з давніх часів. Поруч встановлено світлофор з детекторами транспорту.
Також ми повідомляли, що на світлофорах у Києві почали встановлювати нові кнопки, оснащені сенсором, що видає звуковий сигнал, дозволяючи почати перехід дороги. Наразі цю систему впроваджують на пішохідних переходах, що дублюють підземні та надземні, а також на світлофорних об’єктах, збудованих у 2024 році. Інклюзивні кнопки зі звуковими сигналами мають створити більш комфортні умови для людей з порушеннями зору.